Inne

Najczęściej spotykane błędy pracodawców

Data dodania: 03-03-2017

Pracodawca jest odpowiedzialny za stworzenie zespołu pracowników, złożonego z kompetentnych ludzi, którzy wspólnie będą pomagali rozwijać firmę. To właśnie od niego w głównej mierze zależy powodzenie działalności pod względem biznesowym, ale to również na jego barkach spoczywa obowiązek tworzenia zatrudnionym osobom odpowiedniej atmosfery i warunków. Jakie są najczęściej spotykane błędy pracodawców oraz jakie niosą ze sobą konsekwencje? 

Obietnice bez pokrycia

Zazwyczaj początki w pracy są bardzo obiecujące – jasna ścieżka rozwoju, dobre warunki, perspektywy rozwoju firmy, w której pracownik ma brać czynny udział. Niestety często po jakimś czasie wszystkie tego typu wizje rozmywają się w nie do końca jasnych wyjaśnieniach kierownictwa.

Sygnałem alarmowym, który powinien działać na pracowników motywująco są na pewno długotrwałe i wielokrotnie powtarzane obietnice bez pokrycia. Mogą one dotyczyć poprawy wynagrodzenia, szkoleń i podwyższania kompetencji czy poprawy warunków pracy – jeśli każdorazowo taka obietnica kończy się wyłącznie na słowach, a nie na czynach zdecydowanie jest to zły sygnał.

Brak szacunku do pracownika

Bezpodstawna krytyka, agresywny ton czy umniejszanie wartości pracownika to tylko kilka z często spotykanych przewinień szefów. Często zaczyna się niepozornie, od zwrócenia uwagi na detal, który wymaga poprawy czy polecenia poprawy wyników pracy. Przejawem braku szacunku do pracownika jest też odsuwanie go od ważnych projektów czy informacji dotyczących firmy. Jeżeli jednak zauważamy, że każdego dnia z coraz większą niechęcią czy wręcz strachem wstajemy do pracy, może warto zacząć przeglądać nowe oferty pracy? Zdrowie mamy jedno i szkoda poświęcać je dla kariery, szczególnie, jeśli nasz wysiłek nie jest doceniany.

Szczególną uwagę warto poświęcić na to, czy pracodawca nie dopuszcza się mobbingu, a więc różne formy prześladowania, dręczenia czy przemocy psychicznej i fizycznej wobec pracowników.

Nieprzyjemna atmosfera

Podobno, żeby nie zwariować w pracy trzeba nauczyć się oddzielać swoje obowiązki zawodowe od życia prywatnego. Jednak trudno polemizować z tym, że praca ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie, również po godzinach – w końcu spędzamy w niej co najmniej 8 godzin dziennie. Jeśli szef stwarza nieprzyjemny klimat w pracy, który wpływa negatywnie na nasze samopoczucie, być może warto zastanowić się nad zmianą pracy.

Kiedy czas odejść z pracy

Eksperci badający sytuację na rynku pracy wskazują, że zdecydowana większość pracodawców planuje w ciągu kolejnych 12 miesięcy zwiększyć zatrudnienie w swoich firmach. Jest to dobra wiadomość dla każdego pracownika, który boryka się na co dzień z problemami w swoim aktualnym miejscu pracy.

Jeśli problemy w obecnej firmie wydają się być nie do rozwiązania, szef nie wykazuje chęci porozumienia lub stopniowo czujemy się odsuwani od życia firmy, być może warto zacząć przeglądać oferty pracy i wybadać sytuację na rynku pracy w interesującej nas branży.

Zanim pracownik zdecyduje się aplikować na konkretne oferty pracy powinien jednak podjąć wszelkie próby poprawy sytuacji w pracy – grunt to nie podejmować decyzji pochopnie.

tworzeniestron-poznan.pl